Sonia Pypaert van the baby’s corner bestrijdt kinderarmoede als ambassadrice van Pelicano
Sonia Pypaert, zaakvoerder van The baby’s corner in Nazareth en het platform Onder mama’s, is de nieuwe ambassadrice van Pelicano, de stichting tegen kinderarmoede.
Ondernemers hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid en als mama met een professionele link naar kinderen wenst Sonia Pypaert heel bewust haar bijdrage te leveren. Dit doet ze vanaf nu als ambassadrice van Pelicano. Dit is een organisatie die kinderen en jongeren op duurzame wijze uit armoede haalt door hen via zorgpartners permanent financieel te ondersteunen.
“Elk kind heeft recht op dezelfde kansen, op een warme thuis en verdient een goede start in het leven”, zegt Sonia Pypaert. “We willen hen zien spelen, genieten en opgroeien in de best mogelijke omstandigheden. Vandaag gaat het niet altijd zo denderend met die wereld en al te vaak kijken we naar grote bedrijven en politiek om die verandering in gang te zetten. Maar we moeten ook durven kijken naar onszelf. Mijn persoonlijk engagement, als ondernemende mama, is een voorbeeld te zijn. Ik wil daarom heel bewust zorg dragen voor de kinderen en de toekomst.”
Kristof De Boever, head corporate partnerships bij Stichting Pelicano vult aan: “Stichting Pelicano vraagt geen subsidies en dient al haar middelen via de maatschappij te voorzien. Bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen, zijn voor de stichting heel belangrijk. Om dat engagement mogelijk te maken hebben we diverse donatiemogelijkheden ontwikkeld. Met Sonia als ambassadeur zijn we bijzonder vereerd. Zij is mama en auteur van drie mamaboeken, gedreven onderneemster en een bekende in de ondernemingswereld.”