Ondernemers vinden elkaar in een nieuw merklabel: First Friends!
Positieve impact, affordable luxury, verwondering en een uitstekende service… dat is waar het nieuwe merklabel First Friends voor staat. Enkele Vlaamse ondernemers staken de koppen bij elkaar en bundelen voortaan hun krachten onder het label First Friends.
Positieve impact, affordable luxury, verwondering en een uitstekende service
Het concept First Friends is echter niet aan zijn proefstuk toe. In 2012 startten de ‘founding mothers’, Sonia Pypaert (The Baby’s Corner) en Catherine Verdonck (BMW Peter Daeninck), al met dit initiatief. Vorig jaar werd het concept bijgestuurd en een nieuwe visie vormgegeven die zich vandaag uit in het nieuwe platform, nieuwe deelnemende ondernemers en een sterk marketingplan.
Sonia Pypaert vertelt hierover: “We voelden al van bij de start in 2012 dat er zowel aan ondernemerskant als klantenzijde animo was voor dit concept: een herkenningslabel voor ondernemingen die dezelfde waarden delen. Vandaag hebben we het concept en aanpak geprofessionaliseerd: een degelijke website, een gespecialiseerde journalist die op zoek gaat naar de juiste verhalen, een actieve community op sociale media en een uitgewerkt marketingplan”.
Catherine Verdonck vult aan: “En het stopt niet hier. We nemen een doorstart met 8 prachtige ondernemingen die 100% passen bij het First Friends concept, maar we merken nu al veel interesse bij potentiële, nieuwe First Friends kandidaat-partners. Maar we willen hierin kritisch blijven: elk nieuw lid moet intekenen op onze waarden en het concept! Het moet voor de consument duidelijk zijn en blijven waarvoor een First Friend partner staat.”
Ook voor de partners genereert deelname aan het First Friends platform heel wat toegevoegde waarde: een netwerk van gelijkgestemde ondernemers, verschillende informele contactmomenten, bundelen van de marketingkrachten, een kwalitatief merkbereik en een kwaliteitslabel als herkenningspunt voor de consument.