the baby’s corner, het spruitje dat groeide als kool

Als kind had ik altijd de drang om te bewegen als ik aan het studeren was aan mijn bureautje. Wippen, springen, stappen, lopen en vooral vallen. De geschaafde knieën, de nachtmerrie van mijn mama. Na mijn studies Bedrijfswetenschappen aan de UGent had ik geen idee wat ik wilde worden. Gedurende acht jaar heb ik economie, boekhouden en recht gegeven in het humaniora en dat met veel plezier! Maar toen was de tijd rijp voor iets anders.
— Sonia Pypaert

Het avontuur van the baby’s corner ving aan in 1996. Ik zocht en vond in mijn moederhart én ondernemershoofd een oplossing voor de noden die ik zelf ondervond als prille mama. Mijn ouders waren bereid een deel van hun superette af te staan. Met een nieuwbouw, een tuinhuis, een magazijntje zonder rekken, twee vaste medewerkers - Martine & Isabel, nog steeds actief bij ons - en twee studenten was het verzet tegen de grote winkelketens ingezet. David versus Goliath.

Onze missie

In augustus dat jaar verwelkomden we onze allereerste klant. De producten werden toen al gescreend op hun duurzaamheid: producten die zullen blijven meegaan over generaties of meegroeien met de kinderen. Ik ging op zoek naar collecties die warmte, kwaliteit en persoonlijkheid combineren. Dat werd mijn missie net als het heel persoonlijke contact in de winkel.

We adviseerden toen immers al mama’s en papa’s met een aanbod op maat van wat ze écht nodig hadden. En dat hebben we nog steeds allemaal in huis: van kleding over speelgoed tot verzorging en kinderwagens met een absolute focus op schoonheid, duurzaamheid én kwaliteit.

Topteam

Geleidelijk aan werd de superette ingepalmd tot die sloot in 2002 en vandaag, na 25 jaar, werken we met een topteam van - jawel - 25 werknemers die bovenal zelf mama’s & papa’s zijn. Samen met hen werd het babyassortiment uitgebreid met een ruim palet voor kinderen en moeders. Want we willen dé gids zijn voor alledrie op de belangrijkste reis in hun leven.

25 jaar the baby's corner.jpg

The baby’s corner evolueerde in die 25 jaar tot een team dat het beste van zichzelf wil geven. We bouwen samen de winkel van de toekomst verder uit. Met de digitale transformatie is the baby’s corner uitgegroeid tot een unieke omnichannelspeler, bekend in België en ver daarbuiten. De grootste baby- en kinderwinkel in Vlaanderen voor (bijna-) mama’s en papa’s met drie verkoopkanalen: fysieke winkel (2500m²), webshop en (online) geboortelijsten.

Heel creatief en met oog voor detail verzorgen we oplossingen voor alle belangrijke noden van (toekomstige) ouders. Veel meer dan het leveren van producten van hoge kwaliteit, zijn we een community geworden waar klanten praktische informatie, advies en gedeelde ervaringen kunnen vinden.

The baby’s corner goes international

Babygeluk is van alle tijden en dus gaan we mee met onze tijd want we lanceren ook nog eens een meertalige website. Onze droomlijstjes zijn voortaan tweetalig: Nederlands en Frans. Delen met familie en vrienden is babyfunding met een grote glimlach. Meer nog, voortaan krijgt ook ons magazine spruitjes, vol tips, trendy producten, weetjes en must-haves, een Franstalig broertje.

We hebben dan ook de ambitie om de meest complete en verrassende baby- en kinderwinkel in België te zijn met meer dan 200 wondermooie collecties waarvan het merendeel uit eigen land of Europa. Alles voor mama, baby en kind: van zwangerschapskleding, baby- en kinderkleding, kinderwagens, kinderkamers, speelgoed, fietsen tot boekentassen, ...

Bovenal vind je bij ons goede raad met een stralende glimlach. We zijn een warm nest voor mama’s en papa’s, een unieke plek vol liefde voor baby, kind en mama.

Liefs, Sonia

Vorige
Vorige

duurzaam ondernemen, een rijmende filosofie van energie, economie & ecologie

Volgende
Volgende

25 jaar the baby’s corner, want het leven is een feest