Een brief aan mijn 10-jarige zelf
Sonia,
Jouw kinderjaren zijn velden vol wilde klaprozen kriskras tussen de grassen. Een zorgeloze tijd waarin je je letterlijk kan onderdompelen in de wilde natuur. Je verstopt je maar al te graag achter de oude lindeboom, gaat eindeloos bloemen plukken om kroontjes te maken en je achtervolgt kleurrijke vlinders op jouw pad naar avontuur. Naarmate je ouder wordt, maken grasperkjes, struiken, solitaire bomen en wat verder in de tuin een nieuw bos hun opwachting. Papa is een natuurliefhebber die bomen omarmt. Oma en papa, allebei duurzaam avant la lettre, vind je vaak terug tussen het groen en de dieren. Je bent een zoon-en-dochter-in-één met soms een bang hartje als je mee de weide opgaat. Met een stok in de handen ter verdediging voor wanneer een dier te dichtbij zou komen.
Een voorbeeld om van te dromen
Papa is kaasmaker én slager én landbouwer. Rechtstreeks producten aanbieden van de hoeve naar de consument, wordt zijn droomwinkelconcept. Klanten kennen altijd de oorsprong van de producten die in de superette worden verkocht. Een beter voorbeeld kan je je niet dromen. Kleding en gebruiksgoederen worden aangekocht om jaren te gebruiken. Degelijkheid, kwaliteit & functionaliteit zijn belangrijk.
Je droomt van een veel grotere winkel dan die van mama en papa waarin je karweitjes opknapt, boodschappen naar de auto van de klanten brengt maar ook vaak met de fiets naar huis bezorgt. Later mag je ook meehelpen aan de kassa en in de slagerij tijdens het weekend of in de vakantie. Maar eerst moet je nog veel studeren zodat je je kennis kan toepassen in de grote winkel die je als kind in je dromen zag… Weet je nog? Best grappig dat je later … echt een groot winkelbedrijf gaat leiden… met een sterk team aan je zijde.
Je wilskracht en veerkracht zijn jouw belangrijkste troeven om na elke uitdagende periode als prille mama jezelf weer op de rails te brengen. En als de wereld verstilt, ga jij aan de slag met jouw creatieve ondernemersvaardigheden om bij te dragen aan het grote geluk van kleine spruitjes en avontuurlijke tochten in de weidse natuur. Een betere wereld waar respect voor elkaar, voor de natuur en het zorgeloos opgroeien hand in hand gaan.
Mama én ondernemer
Je jarenlange ervaring als mama én ondernemer zet je heel bewust in voor duurzaam en maatschappelijk ondernemerschap waarin je, bijdragen aan nestwarmte en aan het krachtig en gelukkig opgroeien van kinderen centraal zet. Je zal het niet geloven als ik je zeg dat je later ook schrijfster wordt van mamaboeken. Want jouw persoonlijk engagement is ten alle tijde toegevoegde waarde leveren via the baby’s corner als retailbedrijf, Onder mama’s als online mamacommunity, Tales of Glory als milestone concept en First Friends als ondernemerscollectief. Samen ben je sterker. Met een strategie van eigen merken kan je ecologische initiatieven, inclusiviteit en sociaal maatschappelijk ondernemen met een hart voor de kwetsbaren in onze maatschappij uitdragen.
Kinderen veranderen onze wereld voorgoed. Je wil hen zien spelen, genieten en opgroeien in de best mogelijke omstandigheden. Als ondernemende mama wil je een voorbeeld zijn en onze prachtige planeet weer gezond doorgeven aan de kinderen van je kinderen, aan de kleinkinderen van je kleinkinderen. Dat is geen luxe. Dat is geen slogan. Dat is een morele plicht voor iedereen.